top of page

דן ליברמן - אודות

עיצוב חלל ומרחב מתחיל בתאורה ומשחקי אור וצל. גוף התאורה הנכון יכול לייצר תחושות, רגשות, תפיסת חלל ומקום עוד בטרם שיפצתם את החלל, בחרתם רהיטים או טיפלתם בעיצוב הפנים באובייקטים ובחפצי האומנות הממלאים את אזור המגורים. מזה למעלה משני עשורים, מאז סיים את התואר במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל, עוסק מעצב גופי התאורה דן ליברמן ביצירת פתרונות שזכו להופיע במגזיני עיצוב, ירחונים, עיתונים ומוספים המובילים בישראל, ויצירותיו זוכות תדיר לשבחים ממעצבים, אדריכלים, מעצבי פנים, מבקרי עיצוב ואנשי אומנות ותרבות. בין אם מדובר בתאורה דקורטיבית, תאורה פונקציונלית או אמנותית, פתרונות התאורה הייחודיים והמקוריים של דן ליברמן בולטים בקו המקורי והייחודי, ברמת הגימור הגבוהה, באחריות ויעילות השימוש בחשמל ובשלל גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בזמן שבוחרים במנורות ופתרונות עיצוב באור.


כאשר קבלן, מעצב, אדריכל או לקוח פרטי פונה לדן לצורך ייעוץ והזמנת גוף תאורה, מתחיל תהליך מחקר הלוקח בחשבון ראשית כמה פרמטרים חשובים: האם מדובר בתאורת פנים או תאורת חוץ? האם מדובר בחלל פרטי כגון דירה או בית למגורים, או האם מדובר בחלל מסחרי כגון חנות, מקום בילוי, בר או פאב, מועדון ריקודים, משרד, או חלל עבודה. עוד בטרם ניגשים לחנות תאורה לצורך בחירת האובייקט המשתלם והמתאים ביותר לחלל שלכם, יש לקחת בחשבון כי מנורות וגופי תאורה יכולים להשפיע, לא רק על עיצוב הבית או עיצוב המשרד. תכנון תאורה נכון, יעזור גם בחסכון בהוצאות החשמל השוטפות, יוזיל עלויות תחזוקה, וכי בחירת גוף תאורה המפיק אור אייכותי, עם עוצמת אור המתאימה לחלל, יעצים את היעילות בעבודה, ישפר את התחושה הכללית בזמן השהייה במרחב, יעזור בשמירה על הבריאות ועוד.


כיום, מעצבי פנים, אדריכלים וארכיטקטים, יועצי תאורה, קבלנים ויזמים רבים מתחילים את תהליך השיפוץ ותכנון הפרוייקט בהתייעצות וקבלת הכוונה ועזרה ממומחה לתאורה ועיצוב אור. דן ליברמן שילב פעולה עם רבים מהמהנדסים ומנהלי הפרוייקטים המובילים בישראל בתהליך התכנון, השיפוץ והעיצוב של דירות, בתים, קוטג'ים במגזר הפרטי, כמו גם, משרדים, בתי מלון, מסעדות, מבני תעשייה וחללים ציבוריים רבים.



 דן ליברמן עיצוב עיצוב מנורות ותאורה
דן ליברמן עיצוב גופי תאורה


בזמן שעוסקים בתהליך הקרוי בתחום הלבשת בתים, מקובל להגדיר מראש את הסגנון והסטייל המתאימים ביותר לכל לקוח, לכל תקציב ולכל מטרה. גופי התאורה של דן ליברמן מגיעים בשלל צורות ועיצובים, בהתאם למגמות השולטות, הטרנד העכשווי, וכמובן בכל צורת עיצוב מקובלת בענף התאורה. הרבה מעבר לשיק, סטיילינג, קוטור או טרנדים – האור הבוקע מהמנורות והיצירות של דן מכילות את כל העקרונות לעיצוב נכון באור וצל.


בזמן שמתכננים חלל מגורים, יכולה המומחיות של דן לעזור לכל לקוח לייחד את פתרון התאורה בהתאם לאופי הייחודי של כל פינה בבית: האם מדובר בתאורה לחדר ילדים? האם מדובר באמבטיה, שירותים, סלון, פרוזדור, לובי, מעברים או כניסה למבנה? האם אתם מעוניינים לתת לוילה או לקוטג' שלכם מראה יוקרתי ועשיר המתאפיין בשנדליר ענק ומרהיב? האם אתם מעוניינים במראה של לופט אורבני בסגנון אמריקאי? האם מדובר בסגנון קלאסי אירופאי או שמה תרצו להיעזר באור הטבעי שבו ישראל התברכה ולתת לדירה שלכם או למשרד אופי ישראלי מקומי מובהק? ישנו הבדל מהותי בין מנורה צמודת קיר ומנורה צמודת תקרה ויש לקחת בחשבון את כל השימושים ואת כל ההשפעה של תאורה על החיים והתפקוד בחלל.


בהתאם לפינה בבית או לחדר הספציפי בדירה שבו אתם מעוניינים להאיר, יש לבחור את המנורה וגוף התאורה הנכון. מנורת קיר, מנורת רצפה, מנורת תלייה, עומדת, צמודת תקרה או צמודת קיר. קטנה או גדולה, מנורה לשולחן או מנורה לקריאה, או גם פס צבירה המדגיש אזור ברצף אור – כל הפתרונות הללו נלקחים בחשבון בזמן ביצוע הום סטיילינג ובחירת המנורה הנכונה עבורך.


כעת, משהחלטתם לשפץ את הבית, נעזרתם באדריכל או מעצב פנים ובחרתם את האופי, הסטייל והסגנון בו אתם מעוניינים לאפיין את החלל שלכם בעזרת תאורה נכונה – מגיע שלב העיצוב, התכנון וייצור גוף התאורה.


כאן נכנסת לתמונה המומחיות, הניסיון וההצלחה של דן בבחירת המנורה הנכונה. זהו מדע מדוייק הכולל הבנה עמוקה בחשמל, הנדסה, אלקטרוניקה והנדסת חומרים. יש לבחור את המנורה הנכונה מתוך אינספור פתרונות ואפשרויות: מנורת לד או פסי לד, נורה לדימר הניתנת לעמעום? ישנו הבדל מהותי בחסכון, באופי ובתוצאה בין מבחר הנורות או הנורה המדוייקת שבה ישתמש מעצב התאורה בזמן ההכנה של גוף התאורה. נורת ליבון, נורת פחם, נורת גלוב 95, גלוב 80, או גלוב 125. כל האופציות והאפשרויות הללו בבחירת מנורה חסכונית ומומלצת ישפיעו על התוצאה הסופית ועל סוג אפקט האור שתקבלו. יש לבחור את הנורה הכי טובה, את בית הנורה הנכון שמתאים למתח חשמל, הספק וואט ולפי הוצאות החשמל ואפילו ההשפעה על איכות הסביבה וזיהום האוויר.

חשוב לדעת שיש צורך לבחור חכם ולהתייעץ עם מעצב תאורה וגופי תאורה מומחה, הגון ומנוסה כדי לדעת בדיוק כיצד הבחירה בנורה הנכונה תשפיע על סוג האור ושטף האור שתקבלו. נורה מסוימת תעניק לכם אור חם, או אור קר, נורה אחרת תעניק לבית או למשרד אור בוהק, חזק ומסנוור ואולי תעדיפו לחלל המגורים או לחדר הילדים וחדר השינה אור רך ונעים, אור לבן, אור צהוב או אור טבעי ורגוע המשרה אווירה נעימה ובייתית.

מרגע שבחרתם את הסגנון והעיצוב, ומרגע שדן ליברמן הרכיב ובנה את גוף התאורה או המנורה שרציתם בהתאם לצרכים ובהתאם לתקציב, אתם יכולים ליהנות מהתוצאה הסופית שתקבל דירתכם או משרדכם, תוכלו להתגאות ביצירת האומנות החדשה ולהראות אותה לשכנים. תוכלו לקבל המלצות חמות על דן ליברמן, כבעל מקצוע מנוסה וכאדם נעים הליכות המבין את הלקוח, מתחשב בצרכים שלו ועומד בזמנים שהוגדרו.


לסיכום, מעצב גופי התאורה דן ליברמן ישמח לתרום ולייעץ לכם כבר בשלב תכנון ושיפוץ הבית ויעזור לכם למצוא את המנורה ואת גוף התאורה הכי יפה, הכי חכם ומשתלם עבורכם. כך תוכלו ליהנות מאפשרויות תאורה בעבודת יד ובייצור מקורי, בעיצוב בלעדי וייחודי, מהיוקרתי ביותר ועד השימושי והיעיל.




12 views0 comments
bottom of page